Myanmar here we are! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Myanmar here we are! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Myanmar here we are!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

17 Juli 2012 | Myanmar, Rangoon

Zwetend en plakkerig in het hete Birma. Hoe je het land precies moet noemen is een beetje onduidelijk. Myanmar is in ieder geval geen naam die door de bevolking is gekozen en daardoor geeft Aung San Suu Kyi, dé voorvechtster voor democratie in het land, de voorkeur aan Birma. Dus Birma it is!

We zijn nog geen 24 uur in het land, maar we zijn toch al behoorlijk overrompeld. Na de luxe van anderhalve dag in Bangkok is het straatbeeld van yangon een 'slap in the face'. De letterlijk duizenden straatverkopers leveren prachtige plaatjes op. Zelfs zoiets simpels als pleisters wordt hier luidkeels aan de man gebracht. Een prullenbak in huis lijkt hier overbodig; mensen gooien het afval gewoon uit het raam op straat. Iets om op te letten wanneer je over de stoep loopt.... Maar ook naar beneden kijken is tegelijkertijd noodzakelijk om niet in een open rioolput te vallen!

De eerste eetervaring kan ook weer op het lijstje bijzondere ervaringen. In een met tl-buizen verlichte kantine kon er uit 2 soorten rijst gekozen worden; met of zonder kip. Doe dan maar mét.. Living on the edge ;) Binnen 10 minuten stonden we weer buiten, maar het eten zat erin, en bleef erin! Dit was één van de top picks uit de LP. Benieuwd wat ons dan nog allemaal te wachten staat....
Bij onze eerste barervaring bleek dat de birmezen een erg originele manier hebben wat betreft het omgaan met wisselgeld. Wanneer ze geen kleingeld hebben krijg je gewoon een snoepje of in ons geval een zakje oploskoffie terug in het geldmapje! Helaas kun je hier dan weer niet mee betalen :)

Morgen gaat de reis weer verder naar Mandalay. Voor nu, veel liefs!
Maarten & Veronique

• 17 Juli 2012 - 09:57

Tom:

Daag! Fantastische verhalen weer. Ik geloof dat ik een keer een comedy zag die zich afspeelde in de middeleeuwen en het ging er precies zo aantoe ;)
    Ik zit hier in een nat en druilerig Paris te SPSSen (voor het contrast).
    Allez, geniet ervan, tot snel in London!

• 17 Juli 2012 - 10:15

Carolien:

The road to Mandalay, is dat die? Ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan meemaken. Blondies with backpacks! ;)

• 17 Juli 2012 - 10:42

Niel:

Leuk! Viel spass nog!

• 17 Juli 2012 - 12:03

Eveline:

Haha, geweldig die ruilhandel! En ook erg nuttig, oploskoffie bij 32 graden :-).
    Geniet van het avontuur!!

XX

• 17 Juli 2012 - 13:51

Linda:

Haha fantastische verhalen weer! Kijk uit naar je volgende! Heel veel plezier... en.. ik lees 'we'.. deze keer niet alleen op reis dus :-)

Liefs

• 17 Juli 2012 - 19:54

Dimphy:

Die koffie komt vast nog wel ergens van pas. Veel plezier met de komende avonturen :)