Panama City!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Panama City!! - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Panama City!!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

09 December 2011 | Panama, Panama-stad

Daar zit je dan. Ineens in Panama. In Panama City welteverstaan. Het hostel heeft zijn best gedaan het stadsgeweld buiten te houden. Binnen de felgekleurde muren met prikkeldraad wordt een tropische sfeer gecreeerd met planten en hangmatten. Een prima plek om een ijskoud biertje te drinken met uitzicht op een rat die fanatiek van de ene kant van de patio naar de andere rent. Ach, het hoort er bij.

Buiten de hostelmuren overdondert de stad je op een aangename manier. De mensen zijn vrolijk en zien er ook 's ochtends uit alsof ze op weg zijn naar een nachtclub. Hier is het motto duidelijk niet 'less is more', maar 'the more the better'. Een verademing na het eeuwige schouder-bedek-tafareel-ook-bij-temperaturen-boven-de-dertig-graden in de meeste Aziatische landen. Ik sta hier dan ook een stuk minder in the picture dan in Azie. Hier fluiten mannen simpelweg naar alle vrouwen. Ook wel eens prettig om te kunnen verstaan wat er naar je wordt geroepen. Het blijkt best mee te vallen!

De tuktuk's mis ik wel een beetje, maar daar staat dan weer een heel ander straatbeeld tegenover. Introducing 'het haarnetje'. Mijn theorie is dat veel vrouwen er hier bijlopen alsof ze in een gaarkeuken werken, een hele sexy gaarkeuken, omdat ze proberen hun kroeshaar ook tijdens en na zo'n tropische bui onder controle te houden. Een prima oplossing! Misschien ga ik er wel in mee. Het zou me een paar kilo aan toilettas-inhoud schelen... Daarnaast lijkt de wenkbrouw tattoeer-industrie hier booming. Het resultaat blijkt niet altijd even succesvol, dus deze trend laat ik sowieso aan me voorbij gaan.

Mijn eerste stadswandeling was succesvol, maar iets langer dan gepland. Verder onderzoek naar de ontwikkeling van richtingsgevoel is overbodig. Je wordt ermee geboren of niet. Ik heb weer eens bewezen dat dit gen bij mij ontbreekt. Na de geplande route goed bestudeerd te hebben ging ik vol vertrouwen op pad. Dit keer zo het meteen goed gaan. Het was tenslotte veel te warm om te verdwalen. Achteraf bleek dat ik zodra ik de straat waar mijn hostel in ligt verliet, ik al de mist in ging. En dat terwijl Panama City eigenlijk geheel is gebouwd rondom 1 hele lange straat...
Anyway, Panama City is zeker de moeite van een bezoekje waard. Sommige stukken zien er echt uit zoals je verwacht bij een Carribische stad, terwijl je je in andere delen in Los Angeles waant, compleet met hippe clubs en wolkenkrabbers. Je kunt hier als toerist prima over straat. Niemand probeert je iets aan te smeren en mensen beginnen alleen een praatje uit interesse naar je afkomst. Goed voor mijn Spaans!
Uiteraard moest het Panama kanaal ook bewonderd worden. Behoorlijk indrukwekkende 'bootjes' kwamen langs. De moeite waard. Maar vanmiddag verlaat ik de stad voor het strand. Vamos al la playa!!

Liefs, Veronique

P.S. Mijn telefoon doet het gewoon, dus ik ben bereikbaar voor baby-nieuws etc.

  • 09 December 2011 - 15:52

    Tom:

    Ha die Vero, weer een prachtverhaal, maar geen SMS van mij: babynieuws?! Zo'n haarnet knelt je hersenpan af ofzo zeker :P

  • 09 December 2011 - 16:00

    Lieke:

    Fijn te horen dat je de reis en eestedagwn in het hostel hebt overleefd! Vergeleken met die rat valt "mijn muis" weer mee
    Have fun op het strand!!
    Xx

  • 09 December 2011 - 17:21

    Liset:

    Hahaha, mooi 'Vero' verhaal weer. Ben wel erg benieuwd naar die wenkbrauwen hype. Is dat niet iets voor tijdens de matjesdisco met O&N? Of kunnen we beter het haarnetje daar introduceren?
    Enjoy te beach. Ben benieuwd naar de styling daar....liefs!

  • 09 December 2011 - 21:42

    Marcel:

    De Starlight was een enorm succes, 'Kon ik maar even bij je zijn' slaat goed aan in Panama.

  • 10 December 2011 - 09:18

    Desiree:

    Goed dat de eerste dagen panama zijn bevallen en dat je je ook in midden Amerika in je eentje op je gemak voelt.
    Maak er nog een mooie tijd van en succes met de waves!

  • 10 December 2011 - 09:41

    Eveline:

    Geweldig! Door je verhalen kan ik me met een beetje fantasie zomaar verplaatsen in die stad, klinkt goed! En is best wel welkom hier in het koude Nederland. Geniet ervan Vero!! Enneh...babynieuws?? Wat dacht je van verjaardagnieuws! ...nog 1 nachtje slapen! En dan lekker verjaardag vieren op t strand. Geniet ervan! XX

  • 12 December 2011 - 11:52

    Linda:

    Ha Stevens! Weer een leuk verhaal van je! Kijk al weer uit naar de volgende!
    En gefeliciteerd nog met je verjaardag :-).
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Panama-stad

Let's go Carribean! Panamaaaaa

Recente Reisverslagen:

28 December 2011

Bootje varen in de San Blas

23 December 2011

Surf 'n Sun... Eindelijk!

13 December 2011

Buenos!

09 December 2011

Panama City!!
Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 62258

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: