Batik, batik en nog eens batik...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Batik, batik en nog eens batik...... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Batik, batik en nog eens batik......

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

31 Juli 2009 | Indonesië, Batavia

Dat was het weer. Een maand is voorbij. Back to the real life, althans mijn 'real life'. Nog even een laatste verhaaltje om het reisverslag weer compleet te maken.

De laatste dagen heb ik in Yogjakarta doorgebracht. Wat hier voornamelijk opvalt is dat ik in de meest gunstige periode gekomen ben. Althans volgens de Batik-verkopers.... Heel toevallig is nét vandaag de laatste dag van een Batik-schilderijenexpositie en kan ik voor een very very cheap price een mooi exemplaar bemachtigen. Lucky me! ;) Dat is wel bijzonder, want ik schijn dagelijks zoveel geluk te hebben! Hilarisch om 's avonds van andere reizigers te horen waarom juist zij die dag zoveel geluk hebben gehad. En lelijk dat die schilderijen zijn!! Maar er zijn blijkbaar toch genoeg mensen die het prachtig vinden.
Ach ja, er wordt alom tegen toeristen gelogen, maar op mijn beurt heb ook ik een vast riedeltje dat nu niet bepaald waar is. De vraag waar mijn 'husband' is beantwoord ik steevast met "he is sick and sleeping at the hotel." Als ze daarna doorvragen ben ik ook niet te beroerd er een fancy verhaaltje omheen te verinnen. Misschien dat ze hier dus ook wel eens raar opkijken van al die 'sick husbands' net als ik van al die 'lucky days'. De Lonely Planet kauwt deze leugens namelijk gewoon voor je voor, dus ik ben vast niet de enige die ze gebruikt.

Naast verkopers afschudden en "Mister transport, transpost!" negeren ben ik vooral cultureel verantwoord bezig geweest. Vandaag de werelderfgoedstukken 'Prambanan' en 'Borobudur' bezocht. Erg mooi! Een prima einde van de reis. Ik geloof dat alle benodigde ingredienten er wel in zaten en de doelen (duiken, surfen en oerang-oetans zien) zijn bereikt. Morgen dus nog een laatste binnenlandse vlucht (mijn zevende inmiddels! Dat wordt nog even een paar bomen planten ter compensatie :() en dan sta ik zondag weer gewoon in Nederland. Nu ga ik dus nog maar snel even voor een laatste bordje verse saté ayam. Over een paar dagen wordt gewoon weer een pakje uit de vriezer in kokend water gehangen (zelfkennis) dus ik moet het er nog maar even van nemen ;)
Thanx voor jullie berichtjes op de site en alle sms'jes! Tot heel snel! (En o wee als het slecht weer is in Nederland.....!)

Liefs, Veronique

  • 31 Juli 2009 - 12:12

    Margriet:

    Hoi Veronique

    Leuk om je verhalen te lezen, veel dingen die je beschrijft herken ik van onze reis lang geleden. Indonesie is nog niet zo heel veel veranderd geloof ik. Geniet er nog even van, nog even plan-plan.
    Liefs
    tante Margriet

  • 31 Juli 2009 - 12:26

    Gerben:

    Wow, snel gegaan! Geniet er nog (heel) even van en goede reis vast!! x

  • 31 Juli 2009 - 12:32

    Gerben:

    Wow, snel gegaan! Geniet er nog (heel) even van en goede reis vast!! x

  • 31 Juli 2009 - 12:53

    Nynke:

    Owee owee... het is behoorlijk chilly hier...

  • 31 Juli 2009 - 16:54

    Liset:

    Meis, je treft het: hoor de weerman net zeggen dat na zondag de zomer weer terug is in NL! Dus je kunt met een gerust hart terugkomen.
    Geniet nog ff van de verse maaltijden ;-) Ik ga het weekend rustig aan doen, kunnen we volgend weekend goed vieren dat je weer terug bent :-). Goede reis, xxx

  • 05 Augustus 2009 - 11:47

    Tom:

    Ha die Vero,
    Ikke ook terug. Eerste leugen: "Nee, ik heb geen kleingeld; dit zijn mijn eerste euro's sinds weken." Daarvoor hoef je dus ook niet naar het buitenland :)
    Overigens Portugal niet gehaald, maar wel Madrid gezien. Waarom vertel ik je nog wel :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 62274

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: