Sri Lanka dus - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Sri Lanka dus - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Sri Lanka dus

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

17 Januari 2011 | Sri Lanka, Negombo

Dus, het is Sri Lanka geworden. Niemand heeft overigens die fles wijn gewonnen uit het laatste reisverslag vanuit de Filippijnen. Volgende keer beter! Kan ik hier weer een keer eten van dat geld ;) Ik moet bekennen dat de reisplannen het afgelopen jaar wel een aantal keren gewijzigd zijn; van Myanmar naar Colombia naar Sri Lanka. Waarom dan Sri Lanka? Allereerst is dit het favoriete land van zowel Marco Polo als Floortje Dessing. En die kunnen het toch weten! Daarnaast vind ik Azië gewoon relaxt, schijnt de natuur hier geweldig te zijn en wilde ik naar een land waar je kan surfen en duiken. Sri Lanka dus.

Zondag ben ik aangekomen in Negombo, een stadje net boven Colombo. Ik had via internet al een kamer geboekt voor de eerste 2 nachten. Dat was weer even slikken. Normaal gesproken zeg ik bij het zien van een dergelijke kamer altijd "Ik kijk nog even verder", maar met een jetlag-hoofd word je ineens stukken makkelijker. En er stond iets dat op een bed leek (maar achteraf toch meer voelde als een tafel). Zelfs het zeepje is te vies om aan te pakken. Binnen 5 minuten had ik het doorspoelknopje van het toilet al los in mijn handen. Maar ja, uit eerdere reizen is gebleken dat ik prima overweg kan met de bekende emmer en het pannetje. Dat gaat ook nu wel weer lukken. Om het goed te maken ben ik maar gewoon 'fancy' gaan eten. Het moet wel op vakantie blijven lijken natuurlijk!

Op het eerste gezicht is Sri Lanka net als India. De mensen, het weer, de geur, alles is wel xo'n beetje vergelijkbaar. Alleen is het hier gelukkig stukken minder chaotisch en vervuild. India en ik lagen elkaar niet zo, maar ik heb goede hoop dat het met Sri Lanka anders gaat zijn.
Ik moet nog even wennen aan mijn sterrenstatus hier op straat. Het lijkt wel Club Med zo vaak je hier 'hallo' moet zeggen. Maar er worden ook goede gesprekken gevoerd met de lokale bevolking. "Where you from?" "From the Netherlands." "Hawaii?" "No, the Netherlands, Holland." "Hawaii?" "No Amsterdam. You know Amsterdam?" "Aaah! Australia!" "Yes, Australia... Australia it is." De beter-horen-specialist heeft blijkbaar zijn intrede nog niet gemaakt in Sri Lanka.
Naast een beetje rondhangen op een niet zo aantrekkelijk strand is er in Negombo weinig te beleven. Maar dat is ook wel goed. Het behoedt mij ervoor weer meteen superactief bezig te zijn en zorgt ervoor dat ik even kan bijslapen, wennen aan de temperatuur en niet teveel loop zodat mijn gescheurde kuitspier (net voor mijn vakantie opgelopen) even kan herstellen.

Morgen gaat de reis weer verder; naar Anuradhapura. Moet nog even besluiten of ik de reis per bus of trein ga afleggen. Gisteren samen met een Nederlands meisje dat vandaag al die kant uit is gegaan, gecheckt hoe lang de reis gaat duren. "5 Hours" was het antwoord. En toen we ons omdraaiden, "maybe 4, maybe 6." Aha, laten we het dan maar op 7 houden. Voor de zekerheid...

Liefs, Veronique

• 17 Januari 2011 - 13:06

Lidewij:

Ik stem op de trein!

• 17 Januari 2011 - 13:33

Tom:

Ha die Vero!
    Het lijkt wel alsof we elkaar meer spreken als een van ons in het buitenland zit dan in Hollandia. Tragisch, maja, toch ook weer niet LOL
    Enjoy het duiken en surfen (nee echt, ik zou ook gelijk aan Sri Lanka denken (Great Barrier Reef & Surfer's Paradise, Queensland matie! <<< OK, maar nu even niet (beetje nat)).
    Anyways, enjoy de show, ik kijk uit naar het volgende blog!
    Cheerio!
    Tom

• 17 Januari 2011 - 14:00

Veronique:

Ha Vero!

Hihi, ik ga wel voor een flesje voor de volgende bestemming ;-). Die wordt minder lastig namelijk: valtho?

Blij dat je helemaal goed bent aangekomen...goed dat je beetje rustig aan doet, je hebt nog genoeg tijd iig!! Vandaag blijkt de meest depressieve dag van het jaar te zijn, maar daar zul je daar weinig last van hebben. Ik ben wel een beetje duf, maar vanavond stamppotje eten met RJ, dus daar kijk ik naar uit.

Enneh..zou ook voor de trein gaan ;-). Ben je straks in NL vast weer heeel blij met de NS!

Liefs, Eveline.

• 17 Januari 2011 - 14:00

Linda:

Jaja een eerste bericht van mij! niet verwacht he ;-)

Leuk je verhalen zo te lezen en ben erg benieuwd naar het vervolg... heb je het advies van Lidewij opgevolgt (werd het de trein of toch de bus) en heb je je tweede nacht overleeft...?

Houd ons op de hoogte!

• 17 Januari 2011 - 14:01

Eveline:

Hihi!
    Hoezo duf ;-). Vul ik bij mijn naam zojuist Veronique in....ja ja...

• 17 Januari 2011 - 15:17

RobAir:

Als de trein er 7 uur over doet... dan is de bus minimaal dubbele tijd. Dus ik neem het stemadvies van Lied over... de trein!

Have fun!

• 17 Januari 2011 - 15:21

Desiree:

Wist even niet meer zeker wanneer je zou vertrekken lol. Goed om te horen dat je het er naar je zin hebt. Have fun en beleef maar weer veel mooie avonturen!! Liefs x Desiree

• 17 Januari 2011 - 15:30

Carolien:

Ah joh, bussen zijn leuk! En 7 uur is ook goed te doen toch ;) Gezellig zo'n hele familie plus huisdieren op schoot.
    Fijn dat het een soort India-light is, dat idee had ik bij Nepal ook een beetje (buiten de bergen dan).

Slurp maar zoveel mogelijk zonnestraaltjes (en biertjes) op!

• 17 Januari 2011 - 19:07

Selma:

Jaja trein of bus, echt heerlijk die zware beslissingen tijdens je vakantie. Doe voorzichtig en geniet ervan!!

• 17 Januari 2011 - 19:12

Lieke:

Hi! Balen van je kuit zeg! Succes met de trein. Of bus. En al die uren ;-) x

• 17 Januari 2011 - 20:00

Liset:

Ik zet de verdubbelaar in, 10 uur. En dan heb je mazzel als je nog een zitplek hebt weten te bemachtigen? Valt er weer iets te winnen voor degene die het goed heeft?

Hopelijk is de volgende stad wat aantrekkelijk en heeft de KNO arts daar wel al zijn werk gedaan! Hoe staat het met het backpacker gehalte? Of is het nog wat minder ontdekt daar?

Have fun en doe rustig aan met je kuitje!

xxx

• 18 Januari 2011 - 20:14

Geeske:

7 uur stilzitten tja dat was vast moeilijk ;-)
    Wel goed voor je kuit natuurlijk...en ach dan kom je ook maar toe aan je boeken.

Leuk om mee te lezen! Het helpt mij bij mijn voorpret. Rugzak is binnen...wilde een saaie maar het is een fuchsia roze geworden (echt te lelijk) maar zat het lekkerst.

Geniet ervan meissie!

x Geeske

• 09 December 2011 - 20:31

Sara Noutsi:

ik kwam op je pagina, door te zoeken naar vrouwen die alleen naar sri lanka zijn geweest.. waar ik dus ook heen wil. wat schijf je leuk! ik ga je verslagen even verder lezen, groetjes ,

van www.saranoutsi.waarbenjij.nu