The end is near... - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu The end is near... - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

The end is near...

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

11 Februari 2011 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Tot zover Sri Lanka... Vanavond vertrekt het vliegtuig alweer richting Dubai en dan Amsterdam. Ik wil helemaal niks horen over het weer daar, want ik pas de struisvogeltactiek toe. Nee, ik heb nog zeer weinig zin om mijn tas straks weer te pakken. Dat beantwoord meteen de belangrijkste vraag; Is Sri Lanka een aanrader? JA! Maar met een paar kanttekeningen. Als vrouw alleen is het te doen, maar zoals jullie hebben kunnen lezen was het zeker niet gemakkelijk. Nu zal mijn haarkleur ook niet echt in mijn voordeel hebben gewerkt... Inmiddels begin ik iets weg te krijgen van Donatella Versace :s
In Mirissa ging de aandacht zo ver dat de mannen met wie ik omging zoals de Rotterdammers of de Oostenrijkers, vragen kregen van de locals over hoe het met mij zat. Blijkbaar hadden ze mij 's avonds dan gespot met hen. Hier wordt echt niet begrepen dat mannen en vrouwen ook vriendschappelijk met elkaar kunnen omgaan. En 'news travels', want zelfs in Weligama waar we altijd ging surfen, kregen de mannen vragen over de avond tevoren in Mirissa. Big brother is watching you!! Singalese mannen zijn eigenlijk gewoon nogal gefrustreerd, wat misschien ook nog wel te begrijpen is, al weet ik inmiddels dat de Singalese vrouwen het hier een stuk zwaarder hebben. Scholing vinden ze hier zeer belangrijk, maar zodra een vrouw getrouwd is worden er baby's verwacht en beperkt haar leven zich veelal tot het doen van het huishouden. Je ziet 's avonds ook nooit meer een vrouw op straat en in kroegen mogen ze niet komen. Daarbij ben ik nog nooit in een land geweest waar ik zoveel zwangere vrouwen heb gezien. Een man mag er hier meerdere maitresses op nahouden en vrouwen hebben dit maar te accepteren. Die rozengeur en mannenschijn waar ik eerder over schreef, beperkt zich dus slechts tot de 'datingfase'. Vrouwen zijn hier absoluut ondergeschikt aan mannen. Vandaar natuurlijk ook alle 'vreemde' reacties van mannen richting mij.

Hoe dan ook heb ik een top maand gehad. Wanneer je Sri Lanka vergelijkt met andere landen dan heeft het niet het lekkerste eten, niet de meest indrukwekkende tempels, niet de mooiste stranden (al zijn deze zeker wel de moeite waard) en niet de vriendelijkste mensen. Maar de totale ervaring is gewoon wel te gek. Uiteindelijk gaat het er toch vooral om dat je leuke mensen tegenkomt en daar ben ik zeker in geslaagd. En alleen al proberen een land als dit een beetje te begrijpen was een uitdaging die erg leuk was om aan te gaan.

Inmiddels ben ik in Hikkaduwa. Van hieruit is het gemakkelijker om straks naar het vliegveld bij Colombo af te reizen. Hikkaduwa blijkt het Benidorm van Sri Lanka te zijn. Veel oud en te bruin vel ;) Ik hoorde 2 Duitsers tegen elkaar vertellen dat ze al 11 en 31 jaar in Hikkaduwa kwamen. Vervolgens ving ik op hoe een bejaarde Nederlandse vertelde dat ze haar eigen koffiezetapparaat naar Hikkaduwa had vervoerd. Aaaahhhh! Dat maakt het dan wel weer iets makkelijker om weer huiswaarts te keren. Ik ben in ieder geval ontzettend blij het advies van alle medereizigers te hebben opgevolgd zo lang mogelijk in Mirissa te blijven!

Maar the end is near en dan komt natuurlijk de volgende vraag; wat wordt de volgende bestemming???? Voor de fles wijn! ;) Er zijn dit keer 2 goede antwoorden mogelijk want ik twijfel nogal. Maakt de kans op winst natuurlijk groter! :) Maar dit was het nu toch echt voor wat betreft Sri Lanka. Ik ga nog snel even de laatste zonnestralen en hopelijk golven meepakken. Bedankt weer voor alle reacties en berichtjes!! Erg fijn te weten dat ik het allemaal toch niet helemaal alleen doe.

Tot snel!!
Liefs, Veronique

  • 11 Februari 2011 - 07:25

    DesIree:

    Ga ik toch weer voor Colombia of Pakistan... Wij hebben ook al onze tickets, jij mag ook raden. Goede vlucht!

  • 11 Februari 2011 - 07:25

    DesIree:

    Ga ik toch weer voor Colombia of Pakistan... Wij hebben ook al onze tickets, jij mag ook raden. Goede vlucht!

  • 11 Februari 2011 - 09:30

    Tekke:

    Goede reis terug! Ik denk eigenlijk gewoon weer Azië, maar specifieker durf ik nog niet aan ;)

  • 11 Februari 2011 - 09:46

    Carolien:

    Goede reis meisje! Ben blij dat het bij elkaar zo'n mooi avontuur is geweest.

    Ik ga voor Argentinie! En anders koop ik zelf wel een fles om samen te legen :)

  • 11 Februari 2011 - 11:00

    Tom:

    OZ OZ OZ!!!

    Enne, ikke ga naar Paris! De kogel is door de business school: ze hebben me een aanbod gedaan en moi heeft geaccepteerd :)
    Nouvel An op de Place d'Etoile? ;)

  • 11 Februari 2011 - 23:10

    Martein:

    Rugzak aan 't pakken, vlieg morgenochtend elf uur naar Addis Ababa.
    Zonder strand en zonder reis-blog.
    Fijne terugvlucht !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Discovering Sri Lanka...

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2011

The end is near...

08 Februari 2011

A splift a day keeps the doctor away...

01 Februari 2011

A new week, a new story!

26 Januari 2011

Trains, tracks and tea estates!

22 Januari 2011

A little lost
Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 962
Totaal aantal bezoekers 62272

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: