In de Himalaya - Reisverslag uit Naini Tāl, India van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu In de Himalaya - Reisverslag uit Naini Tāl, India van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

In de Himalaya

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

04 Augustus 2006 | India, Naini Tāl

Tijd voor een nieuwe update! Eigenlijk maak ik hier zoveel mee dat ik het lang niet allemaal kan beschrijven. Ik doe mijn best, maar je moet India eigenlijk toch echt een keer zelf gezien hebben.
Afgelopen woensdag is de rondreis begonnen. Geen bedrijfsbezoeken meer dus. We waren er ook allemaal echt klaar mee. De komende dagen doe ik met een groepje van 10 mensen de 'Golden Triangel' aan (Delhi, Agra, Jaipur). We gaan dus ook de Taj Mahal bezichtigen! Eerst zijn we nog naar Corbett gereisd, een reservaat op 300 km van Delhi. Over die 300 km hebben we maar liefst 8 uur gedaan met een busje. We sliepen in een resort. Echt geweldig! Alsof je op een ranch zat. 's Ochtends om 5 uur begonnen we aan een jeep-safari. Helaas moesten we het doen met kippen en hertjes -> beetje kinderboerderij dus. De gids probeerde het nog een beetje interessant te maken door de kippen tropische namen te geven, maar dat werkte vooral op onze lachspieren. Het bleef toch gewoon 'chicken'. Ook wel wat aapjes gezien, maar die zie je overal op straat ook gewoon. De tijgers lieten zich helaas niet zien. De natuur was natuurlijk wel heel mooi, dus had het toch niet willen missen. Verder hebben we een paar survivalactiviteiten gedaan. Onder andere van een brug gesprongen aan een touwtje. Geen bungee jump want je kwam echt in de rivier terecht. Was niet zo eng als het klinkt hoor. (en helemaal niet gevaarlijk pap en mam! ;) Ik pas heus wel op)
Vandaag zijn we in Nainital aangekomen. Een dorp op 2000m in de Himalaya. We hebben nog niet echt ontdekt wat hier nu precies te doen is. Het is behoorlijk bewolkt dus je hebt niet echt een mooi uitzicht. We blijven nog een dagje. Misschien morgen naar de top om een stuk te wandelen. Ben wel toe aan een beetje beweging. Heb uitgerekend dat we in 3 weken meer dan 100 uur in de bus zitten. Toch wel wat veel....

Heb inmiddels wel een aardig beeld van de Indiers. Hoe arm ze ook zijn, ze doen allemaal hun best er zo goed mogelijk uit te zien. Altijd gekamde haren en vooral de vrouwen dragen super mooie kleren. Zelfs in de sloppenwijken! Mannen lopen hier bijna allemaal omarmd over de straat. Beetje kleffie en beffie. Maar dat schijnt gewoon een teken van vriendschap te zijn. Heb wel nog geen enkele keer een man en vrouw hand in hand zien lopen.
We worden nog steeds overal aangestaard en soms komt een dappere Indier even een gesprekje met ons aanknopen. Ze zijn altijd erg geinteresseerd en eigenlijk altijd heel aardig. Buiten de grote steden zijn ze ook een stuk relaxter. We worden minder als lopende bankbiljetten bekeken. In Delhi werd een van ons zelfs aangesproken met "Hello money". En wat zeg je dan? Tja....

Ik hoop dat jullie inmiddels wat verkoeling hebben gekregen in Nederland. Ik ga van extreme hitte naar hoosbuien. Op het moment zit ik in een regenachtig gebied, maar Agra wordt waarschijnlijk weer bloedheet.

Ok, het verhaal s wel weer lang genoeg. Thanx voor jullie berichtjes! Erg leuk om te lezen!

Liefs, Veronique

  • 04 Augustus 2006 - 12:48

    Remco:

    Hoi V!

    Allereerst groeten van Maarten T (die een beetje teleurgesteld is denk ik dat ie deze berichtjes van je niet heeft ontvangen..). Daarna van mij natuurlijk. Met een kleffe knuffel en natte kus. :D

    Hier is het eindelijk wat koeler. Veel geregend ook. Goed te horen dat de avonturen daar in India doorgaan. Veel plezier en niest doen wat ik ook niet zou doen he! ;)

    Remco

  • 04 Augustus 2006 - 13:09

    Lieke:

    Hey Veronique!
    Wow wat een verhalen zeg! Word best wel jaloers hierzo! Maar gelukkig heb ik ook wat leuks in het vooruitzicht: Ik ga dit jaar toch naar Lowlands! Met Ronald, haha! Heb er al superveel zin in. En volgende week vrijdag lever ik mijn scriptie in. Spannend dus! Geniet er lekker van en tot snel!!
    x

  • 04 Augustus 2006 - 17:29

    Dirk:

    Hoi veronique,
    Lekker hoor dat rondreizen door India. Zou ik ook wel willen doen. Maar ja..
    Ik hoop dat het met het project bij die bedrijven allemaal goed is gegaan. Maar dat zal wel. En nu is het dan lekker tijd om te ontspannen en zoals je zelf al schreef ook af en toe inspannen. Beetje berg beklimmen en zo.
    Nou veel plezier er mee en ik hoop dat je een leuke groep hebt, dat maakt het wel een stuk aangenamer.
    Tot snel!! Dikke kus.
    Dirk

  • 04 Augustus 2006 - 19:51

    Eveline:

    He vero!
    Heerlijk zeg, al die verhalen. Zo te horen geniet je echt, fijn. Ben ook heel benieuwd naar foto's. Ik ben op moment een beetje erg moe van t harde werken :) een volle werkweek is niets voor mij!! Maar het gaat na een zonnebankje, een maskertje en een bak(je) ijs (nee geen hele viennetta bak...) alweer wat beter...hihi. Af en toe een beetje verwennerij doet een mens goed.
    Geniet nog van alle mooie dingen die je nog gaat zien en doen! Xxxx

  • 05 Augustus 2006 - 08:33

    Tom:

    Hey Vero!
    Hmm, bungeejumpen DOOR het water... Nou, Roma was toevallig ook heel leuk :)
    Jeej, hou je met je schrijven wel een beetje rekening met mijn vakantie? Lees ik over Delhi, ben je alweer in de Himalaya!
    Grappig dat Azra gelijktijdig iets stuurde. Met de hele groep naar het Internetcafé??
    'Hello money' is overigens de openingszin van de eeuw! Die moeten we erin houden!
    Ciao!

  • 05 Augustus 2006 - 08:46

    Nynke:

    Hello!!
    Ik had je moeder nog gebeld, of zij nog iets van je gehoord had. Maar ik word op mijn wenken bediend!! Nog steeds geen poeperitis, joehoe!! Tien punten voor jou. Maar het klinkt echt allemaal fantastisch. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je foto's (je had je camera toch bij?!). Het is overigens vrij normaal dat mannen hand in hand lopen daar. Dat mag namelijk niet met een vrouw (en zoenen en public is al helemaal not done). Daarom doen vrienden dat maar, als een oefening voor later ofzo... Maar, so I've heard. Heb het zelf uiteraard nog niet gezien...;)
    Ik heb me overigens al aangemeld bij de sportschool. Jahaa, ik word een echte native in Zaandam. Daarnaast heb ik ook weer een danscursus gevonden en ben ik op zoek naar een theatergroep. Ik vind mijn draai wel. Maar ik mis je, grrrl. Als je terugbent, kunnen we Amsterdam eens intikken. Maarja, na India lijkt Amsterdam op een gehucht met vier huizen en een kerk lijkt mij zo... Take care, nog heel veel plezier. Veel liefs van mij (en ook de groetjes van Willem en de beestenboel).

  • 05 Augustus 2006 - 08:48

    Nynke:

    Oh, btw, de uitspraak Hey money heeft de kreet Hey Malibu toch wel van zijn troon gestoten. Ben het eens met Tom, die houden we erin!

  • 08 Augustus 2006 - 20:34

    Rita:

    Hoi Veronique,
    Toch even laten weten dat we je reis volgen, via je berichten dan natuurlijk. Het lijkt me helemaal te gek daar. En ja, ik ben het wel met je eens dat je niet alles kunt vertellen. Een ex-collega van me is met haar man ruim 8 jaar geleden in India gaan wonen. (uiter-aard met onderbrekingen omdat je je niet zomaar daar kunt gaan vestigeren als je alleen maar lief-dadigheidswerk gaat doen)Daarom heb ik al heel wat foto's en films kunnen bekijken. Het maakt inderdaad erg veel indruk op je. Ik hoop dat het de komende tijd nog heel erg naar je zin krijg. Groetjes van ons allemaal, ook van Simon, die op dit moment bij ons logeert.
    XXX Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 62270

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: