paarden, koeien en olifanten - Reisverslag uit Jaipur, India van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu paarden, koeien en olifanten - Reisverslag uit Jaipur, India van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

paarden, koeien en olifanten

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

09 Augustus 2006 | India, Jaipur

Joehoe!

Laatste berichtje dat vanuit India geschreven wordt. Ik ben op het moment in Jaipur, de laatste stop van onze rondreis. Morgen stappen we weer in ons vertrouwde busje richting Delhi van waaruit morgenavond het vliegtuig richting Wenen en vervolgens Amsterdam vertrekt. Goodbye India dus.

Heb de afgelopen dagen natuurlijk nog heel veel gezien en gedaan. In Nainital nog een heel avontuur met een paard meegemaakt. We wilden met z'n allen naar de bergtop. Met z'n vieren besloten we dat dan maar eens per paard te doen. De rest ging toch maar veilig voor de cabinelift. De paarden waren allemaal een beetje koekoek en aangezien we helemaal niet konden paardrijden werd het allemaal nog erg spannend. We zijn uiteindelijk boven gekomen, in galop en al, met pijn in allerlei spieren waarvan we het bestaan vantevoren nog niet kenden. Maar het was wel lachen....

Vervolgens zijn we een dag en nacht in Agra geweest. De stad van de Taj Mahal. Erg indrukwekkend gebouw, al lijkt het soms alsof je toch weer gewoon naar een plaatje staat te kijken. Maar ik heb hem aangeraakt en hij was echt!

Gisteren zijn we in Jaipur aangekomen. Ook wel bekend als de roze stad. Heb nog even een aanvaring gehad met een koe. Ik stond gewoon rustig te wachten op de rest toen ik vanachteren een flinke stoot kreeg. Blijkbaar stond ik een enorme stier in de weg. Dat beest had echt super grote horens. Hier zijn koeien toch net iets arroganter dan onze Nederlandse melkkoetjes aangezien ze hier heilig verklaard zijn. Het was even schrikken, maar ik ben er met een paar blauwe plekken vanaf gekomen. En vanavond eet ik lekker bief....dat zal ze leren!

Vandaag hebben we een rondleiding gehad door de stad. Ook nog lekker toeristisch een ritje gemaakt op een olifant (ik geloof dat de beesten nogal centraal staan in dit bericht :) ). We zijn er allemaal wel inmiddels een beetje aan toe weer naar huis terug te keren. Zoveel uren in een busje zitten valt niet mee. India is af en toe ook een erg vermoeiend land. Zodra we uit de bus stappen staan er minimaal 5 verkopers met zooi om ons heen. Soms moeilijk nog een beetje beleefd te blijven. En zelfs de 'kleinere' steden in India zijn nog enorm groot met miljoenen inwoners. De straat oversteken is een ware strijd.
We zijn inmiddels ook allemaal ziek geweest. Ja, ik natuurlijk ook. Na mijn avonturen vorig jaar in Tunesie leek het mij beter dit jaar iets meer voor me te houden zodat iedereen tenminste rustig kon slapen (hè Eef ;) ). Ik was de eerste dag van de rondreis flink ziek met alles erop en eraan. Heb maar gewoon een hele dag niet gegeten onder het motto 'wat er niet in gaat kan er ook niet uit'. Leek mij beter met een reis van 8 uur in het vooruitzicht. Maar nu is alles weer prima. Heb wel enorme zin een cracker met kaas! Die Indiase toellie zijn we allemaal echt helemaal zat. Maar goed, das maar een beetje geklaag en het weegt echt niet op tegen alles wat ik hier gezien en meegemaakt heb.

Tot snel in Nederland!!

xx
Veronique

  • 09 Augustus 2006 - 14:42

    Lieke:

    Hey meis!
    Tot snel!! Ik bel je volgende week wel. x

  • 09 Augustus 2006 - 14:56

    RJ:

    Hey Vero!

    Wat heb jij toch met steden die beter bekend staan als 'Roze Stad'? Hoewel ik me kan voorstellen dat Jaipur totaal anders moet zijn dan Toulouse.. Superleuk in ieder geval dat je nog even een update hebt verstuurd vanuit India, als je terug bent moeten we snel iets gaan drinken! Tot gauw, xRJ

  • 09 Augustus 2006 - 15:05

    Dirk:

    He veronique,
    Voortaan iets beter opletten ;). Gelukkig staat het vee in Nederland of achter een hek of in de stal, dus dat zal je hier niet gebeuren. De Taj Mahal zou ik ook nog wel eens willen zien. Lijkt me geweldig.
    Nou tot snel dan maar.
    Dikke kus van Dirk

  • 09 Augustus 2006 - 15:15

    Tom:

    Ik wist wel dat je ziek was geweest! Gewoon verzwijgen he! Foei!

    Beestachtig daar trouwens...

  • 09 Augustus 2006 - 15:33

    Eveline:

    Oooohhh!!! Ik was al tegen iedereen aan het zeggen, ja het gaat super goed met veronique, ja ik snap het ook niet, iedereen is al ziek geweest maar zij blijft gezond :). Maar in ieder geval fijn dat het niet heel lang geduurd heeft. Vero, je hebt mijn sms waarschijnlijk wel gehad. We bellen vrijdag wel even. Weet alle Zou je echt heeeel graag nog effekes zien voor ik zaterdagavond vertrek....

    Goed, we bellen!
    x Eveline

  • 10 Augustus 2006 - 10:33

    Maarten:

    Yo Vero! Met jouw postuur zou ik ook niet met koeien gaan stoeien.. Begin maar eens met een konijntje :) Tof om te horen dat je het naar je zin hebt, we zien je snel weer in het vertrouwde Nederland met het inmiddels *zucht* vertrouwde pisweer.. Koez,

    Maarten

  • 10 Augustus 2006 - 12:05

    Maarten:

    Yo Vero! Met jouw postuur zou ik ook niet met koeien gaan stoeien.. Begin maar eens met een konijntje :) Tof om te horen dat je het naar je zin hebt, we zien je snel weer in het vertrouwde Nederland met het inmiddels *zucht* vertrouwde pisweer.. Koez,

    Maarten

  • 10 Augustus 2006 - 12:06

    Maarten:

    woops..

  • 10 Augustus 2006 - 14:18

    Sylvie:

    Hoi Veronique! Wat leuk dat ik je verhalen heb kunnen lezen. Klinkt superinteressant allemaal. En hoe is het uiteindelijk afgelopen met het project? Lopen de koeien niet steeeds in de weg... hahah! Wel grappig ja. Volgens mij is het echt ene hele gave ervaring voor je (geweest, helaas..) Spreek je vast wel weer. Die cracker met kaas is echt in aantocht, hoor! :) xSylvie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 62269

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: