KONISHIWA!!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu KONISHIWA!!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

KONISHIWA!!!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

23 Juni 2007 | Japan, Tokio

Oftewel,hallo!!!
Ja ja, ik ben aangekomenop de plek van bestemming. De reis is voorspoedig verlopen, al lijkt ruim 10.000 km vliegen een eeuwigheid te gaan duren als je eraan begint. De stewardessen willen je meteen laten wennen aan het Japanse ritme door om 6 uur 's avonds de lampen uit te doen. You sleep now!! Niet dus. In het vliegtuig konden we al langzaam wennen aan de vreemde (ja ja, een ethnocentrische uitspraak) Japanse gewoontes. Zo diende de Duitse schnitzel(-> Lufthansa-vlucht), in de vreemde combinatie met noodles, met stokjes gegeten te worden. Met mijn minder goed ontwikkelde fijne motoriek ging dit uiteraard niet geheel zonder slag of stoot. Verder waren de witte mondkapjes die veel Japanners droegen een voorbode van al het vreemds dat ons nog te wachten staat. Blijkbaar worden ze niet alleen gedragen tegen de smog maar ook tegen Europese bacterieen. Maar na 17 uur vliegen met een kluitje mensen die al evenlang hun tanden niet hebben gepoetst leek zo'n mondkapje ineens helemaal niet meer zo'n gek idee.

Uiteindelijk arriveerden we om 8 uur 's ochtends in Tokyo. Voor ons gevoel was de nacht net begonnen (het is hier 7 uur later). Flinke jetlag dus. Ik ontkwam er ook niet aan, zelfs na ruim 2 jaar ervaring met Merleyn-jetlags :s. Mijn evenwichtsorgaan was vooral uit balans. Heb zelfs nog serieus aan mijn mede-studenten gevraagd of zij de badkamer ook zo vonden wiebelen. Viel gewoon bijna letterlijk om van vermoeidheid. Vanavond slaan we het stappen dus over. Ja, slechte start, maar ik beloof dat we dit nog helemaal goed gaan maken ;)

Het hotel is verder prima. We hebben allemaal een eigen kamer. Wel relaxt dus. De Japanse high-tech komt je hier zelfs op het toilet tegenmoet. Deze kan allerlei 'kunstjes' die tot nog toe vooral voor rare geluiden hebben gezorgd (van het toilet dus!). Er zitten wel 10 verschillende knopjes op! Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn verdere ontdekkingen

Vanmiddag ook even een klein stukje Tokyo bekeken. Eigenlijk zijn vooral de mensen erg interessant. Extreme kleding of juist enorm truttig. Morgen gaan we onze eerste tempel bekijken. Verder zijn de Japanners natuurlijk allemaal enorm beleefd. Ze blijven maar buigingen maken. En ik buig me een ongeluk terug. Als ik alleen 'hello' zegt kijken ze je bang aan. Niet goed dus. Maar door schade en schande word ik hier wijs....het zal alleen even duren.

Komende week zal verder druk worden met interviews. Ik mag o.a. naar ABN-AMRO, Philips, Loyens & Loeff (advocatenkantoor geloof ik) ennnn... Heineken!!! Goed geregeld dacht ik zo. De andere studenten gaan samen met hun tolk naar hun afspraken, maar omdat ik deze niet nodig heb zal ik alleen op pad moeten. Dat wordt dus nog een hele onderneming want eenvoudig is de metro met alleen Japanse tekens niet te noemen. Ach ja, en anders zie ik nog eens wat van Tokyo.

Goed, het is alweer een heel verhaal geworden en dat terwijl ik hier pas 1 dag ben. Tijd voor een glaasje sake op het terras!

Saronaya!!
Veronique

I'm an alien, I'm a legal alien.....

PS. Carolien, die Marieke was idd niet mijn favoriete reisgenootje in India!! (understatement), haha.

  • 23 Juni 2007 - 12:39

    Emile:

    Mushi Mushi! (Betekent hallo, is mij ooit verteld)
    Kregen jullie niet van die kleine tandenborsteltjes in het vliegtuig? Dan is een mondkapje inderdaad wel nodig! In Vietnam dragen ze de mondkapjes vooral voor op de scooter: Als je dat namelijk niet doet (deed ik dus niet), zit je hele gezicht onder het stof.
    Gaan jullie ook nog karaoke zingen trouwens?

  • 23 Juni 2007 - 13:26

    Marjo:

    Fijn dat je al zo snel een berichtje stuurt. Veel plezier en lieve groetjes vanuit een waterig Stramproy!

  • 23 Juni 2007 - 14:21

    Carolien:

    Haha I knew it! Succes, ik denk dat het allemaal wel gaat lukken, ook al gaat t misschien eerst 10 keer fout. Gewoon blijven lachen, uh, buigen!Je hebt trouwens nu al een stand-in in Nijmegen, zag r vanmiddag lopen in de stad.
    Tot noodles!

  • 23 Juni 2007 - 14:40

    Desiree:

    Heej Vero,
    Karaoke, yeahhh! Heb ik vorige week nog gedaan tijdens weekendje kamperen met het team. In Japan zullen ze 'why tell me why' van Anita Meijer wel niet hebben, maar 'una paloma blanca' van George Baker wellicht wel!... Met wat sake op moet dat zeker wel lukken. Have fun!!!!
    Liefs Desiree

  • 23 Juni 2007 - 15:38

    Frans:

    kick ass Vero! Tot snel weer. :)

    Frans

  • 24 Juni 2007 - 16:09

    Lieke:

    Hej Vero, klinkt spannend allemaal! Die mondkapjes kunnen we onze huisberbers ook wel aansmeren.. grapje jongens. Veel plezier met de expats (weet nu wat het is) keep us posted! x Liek

  • 24 Juni 2007 - 16:30

    Dirk:

    Ha Vero. Ogenki desu ka? (Hoe gaat het?)Leuke verhalen alweer. Lekker aan de sake. Je moet naar een nomikai gaan. Dat is een soort drinkparty. Ik heb gelezen dat veel kantoren dat doen. Dus misschien dat je na zo'n interview ff lekker een glaasje sake met die gasten kan drinken. Op zo'n party wordt vaak aan karaoke gedaan. Dus dat is altijd leuk. Vooral als die japaners engels gaan zingen. Nou veel plezier nog daar en dewa mata suguni ne (c ya soon). Kus Dirk

  • 24 Juni 2007 - 18:47

    Eveline:

    He vero!
    Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en dat alles goed bevalt. Ben benieuwd hoe je interviews zullen gaan....een beetje zo'n idee als bij top model, overal afspraken hebben in een vreemde stad en dan maar zorgen dat je er op tijd bent hihi. Alleen ben jij er vast wat handiger in. O ja, heb je t kadootje al gebruikt? Hoop dat je t lekker vindt. Vandaag heb ik Carolien zien buikdansen! Echt heel leuk!

    Goed, ik ben benieuwd naar je verhalen verder, succes deze week!!!!

    X Eveline.

  • 28 Juni 2007 - 14:33

    Tom:

    tell me about jetlags: ik heb weer eens de ochtend slapend doorgebracht, terwijl ik de hele nacht wakker lag. vreemd genoeg was dat ook mijn ritme in de VS al lag ik daar niet wakker, maar dronk ik Corono. en toch is er een 9 uur tijdsverschil. om het op z'n Japans te zeggen: mij niet begrijpen doen!

    maar wc's die rare geluiden maken: kom gerust nog eens luisteren in Maastricht!

    tot zover: auf wiederschnitzel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 62265

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: