toiletbrillen en stokjes!? - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu toiletbrillen en stokjes!? - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

toiletbrillen en stokjes!?

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

25 Juni 2007 | Japan, Tokio

Menschen!
Weer even een update. Internet is hier toch overal beschikbaar. Bedankt voor de nieuwe Japanse woordjes in jullie berichtjes. Ben ze al aan het uitproberen!
Afgelopen zaterdag konden we het toch niet verkroppen om in het hotel te blijven. Je bent niet voor niets in Tokyo. Er moet natuurlijk wel gefeest worden. Dus toch maar de stad in, jetlag of niet, zo hoort het. Overdag is Tokyo uiteraard indrukwekkend maar ook nogal grijs. 's Avonds is dit wel even anders. Overal lichtjes, neon-reclame en muziek. Helemaal super! Ik zal proberen binnenkort wat foto's te plaatsen. En hoe afstandelijk Japanners overdag ook zijn, 's avonds komen ze helemaal los. Bars en clubs op elke hoek van de straat en de mensen lopen in hun meest trendy outfits. In vergelijking met de Japanners zijn zelfs de hipste Amsterdammers oersaai. In Japan lijkt het trouwens over het algemeen al alsof je in een ander tijdperk bent beland. Kan nog steeds niet uit over de toiletten hier. Nu blijkt dat de meeste zijn uitgerust met verwarmde toiletbrillen. Why? Het is hier steeds tussen de 20 en 30 graden! Ook kun je op een knopje drukken waardoor je het geluid hoort van een wc die doorspoelt al gebeurt dit niet. Het nut hiervan? Geen idee, maar het is zeker grappig. Verder is werkelijk alles uit automaten te krijgen (heb die slipjes trouwens nog nergens gezien Nyn, maar ik ga er een voor je zoeken! ;))

Met stokjes eten is voor mij trouwens een ware ramp. Voor elke rijstkorrel die ik binnen krijg vallen er eerst 10 op tafel en 10 op mijn schoot. Very charming. Maar ik ben hier wel nog even, dus ik blijf gewoon oefenen. Gisteren wilden we graag sushi eten maar het blijkt dat een uur wachttijd voor zo'n restaurant heel normaal is. Dat is dus nog even uitgesteld. In de etalage van elk restaurant staan de gerechten in plastic uitgestald en kan je kiezen. Plastic fantastic! Zeer handig als je geen Japanse tekens kan lezen.

De sfeer in de groep is trouwens echt prima zolang het niet over voetbal gaat en er niet gepokerd wordt. Ach ja, mannen....

  • 25 Juni 2007 - 07:09

    Daan:

    Hey... have fun daar verder en ook suc6 natuurlijk. ook de gr. aan Richard!

    Daan

  • 25 Juni 2007 - 08:40

    Sanne:

    Eeeeeyy Veronique,

    Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar je foto's! Veel plezier en succes bij het vinden van de weg daaro!

    Kussssss,
    Sanne

  • 25 Juni 2007 - 09:23

    Frans:

    Blijven oefenen met die rijst schatteke. Stokjes eten is een kunst. Wanneer het lukt, smaakt elke hap hemels.

    Verder: Het huis is een mannenhol geworden, met alle gevolgen van dien. Ik word er gek van. Matthijs is een berber!!!

  • 25 Juni 2007 - 12:44

    Anouk:

    He meis,

    Nou klinkt allemaal super gaaf! Ben nu al benieuwd naar de foto's (mh wat zou mijn hobby zijn). Nou heel veel plezier nog en een dikke zoen voor Richard!

    Veel liefs Anouk

  • 25 Juni 2007 - 14:21

    Sjoerd:

    Ik weet het.
    Bij veel(ik niet) mannen is het wel eens een probleem met plassen. Als het Iemand bij de pisbak niet lukt, wil ik wel eens zo vriendelijk zijn om de WC eens door te speoeln.. Dat stimuleerd.

    Misschien dat het plassende of poepende vrouwen ook helpt?

    Zet eens wat van die hippe jappen op de foto! Kan makkelijk, want bij ons doen ze ook niets anders.

  • 25 Juni 2007 - 15:31

    Maarten:

    Yeau Vero,

    Met stokjes eten?!Heb je geen vork meegenomen trouwens om gewoon beschaafd te kunnen eten? Volgens mij zijn die Jappen allemaal 1.20m omdat ze de eerste jaren van hun leven te weinig binnen krijgen door dat gepruts met die stokkies.. Zeg, nou je daar toch bent.. Ik zoek nog een linker achterdraagarm voor een Suzuki Alto uit '93, kun jij met jouw talenten dat niet even regelen? Veel plezier nog, en tot snel!
    x Maarten

  • 25 Juni 2007 - 16:28

    Godelief:

    blijven oefen met de stokjes. Als dit echt niet lukt met je vingers mag ook. Geniet van alles wat je ziet. Kijk je ogen maar uit.
    dikke knuffel van ons allemaal

  • 27 Juni 2007 - 13:39

    Nynke:

    Okay, dat wordt dus nog even wachten op de -gebruikte-slipjes-van-schoolmeisjes-automaten... Het zal wel een urban legend zijn. Ik zit eindelijk weer op internet, nadat mijn draadloze adapter van 33 &^$#@&$(#$ euro heeft besloten mij niet lief te vinden en dus ook niet van internet te voorzien. Klinkt goed daar, meissie. Ruth en ik hebben het wcdoorspoelknopje doorgrond. Als je een keiharde scheet uit je poeperd laat, kan zo'n doorspoelgeluid het ietwat verbloemen (dat orkest dan, he) en doorspoelen is natuurlijk niet echt een optie als je zelf nog op de pot zit (vooral niet met zelfreinigende wcbrillen...), maar goed. Zover vanuit hier. Ik heb mijn tentamen gehad en we wachten geduldig af wat het wordt. Wij gaan nu een pintje pakken om het te vieren. Enne... stay off the wasabi!!! Of breng wat voor mij mee, kan ook... Dikke kus, Malibu en tot ik je weer spreek of van je hoor.

  • 27 Juni 2007 - 15:36

    Stanske:

    pas maar op of je krijgt stokjes-rsi. super cool om je avonturen te lezen. hier is het een soort van herfst, en ik zit dan ook met toepasselijk snothoofd ziek thuis... verder zijn de dingen hier goed, en dadelijk ga ik met een vork de rijst naar binnen werken... liefs,

  • 28 Juni 2007 - 14:37

    Tom:

    toch nog even over de wc: mijne maakt geluid dat ie moet overgeven, terwijl ik niet eens in dezelfde ruimte ben!
    das pas high-tech!

    voor sushi kun je best nog ff doorvliegen (uurtje of 7 schat ik) en dan in san fran 2 blokken ten westen van union square/powel street binnenlopen bij zo'n japanse deli: heerlijk! en bijkomend voordeel: die dingen kun je gewoon oppakken en in je mond stoppen: no sticks needed!

  • 29 Juni 2007 - 15:47

    RJ:

    Hey hey! Superleuke verhalen :-D Je hebt het in ieder geval goed naar je zin, behalve dan dat je waarschijnlijk 2 keer zo weinig eet als normaal, vanwege je constante ruzie met de stokjes ;-) Goed te horen ook dat de eerste interviews hebben plaatsgevonden, fijn dat het je vertrouwen oplevert voor je scriptie! Heel veel plezier en succes nog in het verre Japan en tot snel!

    x RJ

  • 11 Juli 2007 - 21:19

    Roland:

    Hey Veroni!

    O genki desu-ka? Watashiwa genki desu :D

    Finally I got your card (came to my parents' house) - didn't know anything cause I either never check my AOL adress... :P

    Hope everything's fine!! And when I'll have a lotta time, will try to understand those Dutch texts ;)

    Sayonara,
    Roland


    PS: Have I already told you 'bout Mexico?!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 62276

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: