LOST: ergens tussen Prada en Gucci - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu LOST: ergens tussen Prada en Gucci - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

LOST: ergens tussen Prada en Gucci

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

29 Juni 2007 | Japan, Tokio

Ten eerste ik moet erg lachen om jullie berichtjes. Stokjes vast plakken, met handen eten, gewoon slurpen, ik ga het allemaal proberen. Ik had het idee dat ik het al iets beter onder de knie had, maar toen ik gisteravond als enige van de groep een vork aangeboden kreeg nadat het restaurantpersoneel me had zien eten werd ik toch weer even ruw met beide benen op degrond gezet. Blijkbaar vinden de Japanners me een hopeloos geval. Maar ik blijf proberen...

Woensdag was het dan zover...de eerste interviews. Vantevoren had ik natuurlijk al uitgezocht welke metro's te nemen. So far so good, maar toen... Ik had wel een kaartje gekregen met vage tekeningen maar die brachten me letterlijk op het verkeerde pad. In Tokyo hebben de straten verder bijna nooit een naam en als gebouwen al genummerd zijn dan is dit meestal niet opeenvolgend. Hoe mensen in een stad zo groot als Utrecht en met 35 mln inwoners hier iets kunnen vinden is mij dan ook een raadsel. Logisch denken? Dat was in ieder geval mijn redding. Ik zag werkelijk alleen maar winkels van Prada, Gucci, Louis Vuitton en ga zo maar door. Onwaarschijnlijk daar een bedrijf te vinden dat waterzuiveringsapparatuur maakt. Ik zat FOUT. Uiteindelijk hebben 2 niet Engels sprekende Japanners me de weg gewezen. Mijn dank was groot. buig buig. Uiteindelijk was ik 5 min. te laat en moest nog snel de schoenwisseltruc uitgevoerd worden. De weg zoeken doe ik op slippers en vervolgens verwissel ik die voor hakken voordat ik het gebouw in ga. Nep glamour, jazeker! Mijn eerste interview was met een arrogante kerel die zich niet voor kon stellen dat een plattelands meisje in Tokyo de weg niet meteen kan vinden. Maar goed, heb nog de nodige info uit hem weten te trekken. (Ik doe onderzoek naar de training van Nederlanders die voor hun werk uitgezonden worden naar Japan.) Daarna, schoenwisseltruc en op naar Philips. Dit maal met de trein. Weer een nieuwe ervaring maar het ging in een keer goed. Ja ja, was erg trots op mezelf ;) Gisteren ABN-AMRO en Artradis bezocht. Prima gesprekken al vergiste ik me door ipv ABN over de Rabobank te praten. Ai!Ik race dus de hele stad door voor mijn data, maar het is wel echt super leuk. Op de eersteafspraak na waren het echt goede gesprekken. Heb dus weer vertrouwen in mijn scriptie. Komende week staan nog 2 bedrijven op het programma.

Gisteravond ook weer gaan stappen. Erg hippe tent waar ik me wel een beetje 'boeren Truus' voelde. All stars schijnen hier niet in de mode te zijn : Zonder stilleto hakken val je een beetje uit de toon. In die kroeg was zowat de hele wereld vertegenwoordigd. Zoveel verschillende nationaliteiten. De Japanse vrouwen stelden zich graag beschikbaar... Het geheim van elke bar in Tokyo schijnt het aanbieden van gratis drank aan vrouwen te zijn. Hoezo is Japan duur? :)) En een kroeg vol vrouwen trekt natuurlijk mannen. Misschien iets voor Merleyn?! ;)
Vanochtend zaten we met een houten hoofd bij een Japanse werkgeversorganisatie. Boeiend, not. Dadelijk een uurtje slapen want vanavond gaan we stappen met studenten van Tokyo University. Dat belooft wat.

Verder weer fascinerende wc's gespot. Nu met automatisch opklappend toiletdeksel. En sommige toiletten zijn net disco's op zichzelf. Ook bizarre vislolly's ontdekt. Heerlijk likken aan een inktvis-tentakel. Ik zal er wat voor jullie meenemen!

Dat was het weer. Updates zullen volgen!

Kus Veronique

Carolien en Monique: hoe was het Pearl Jam concert?
Eef: het lijkt hier net happy feet onder de grond. Allemaal zwart/wit geklede mannen in de metro. Ze willen alleen geen dansje met me doen :(

  • 29 Juni 2007 - 05:42

    Veronique:

    FOTO'S!!! Tokyo de gekste!!!!!!!

  • 29 Juni 2007 - 07:07

    Vero:

    Chica!!! Gave foto's... Onvoorstelbaar zeg. Wat zal Nederland er straks leeg uit zien. Pearl Jam was GEWELDIG!!!!!!!!!!! Wat moet ik er nog meer van zeggen... :) Dat de zon scheen misschien, ter afwisseling op het herfstweer deze week :S We wilden Eddie nog voor je meenemen, maar hij had andere dingen te doen. Tsss. Mn conceptversie is trouwens erg goed ontvangen, nu wachten op mn eindgesprek...
    Keep on rockin' in the Tokyo world!!!

  • 29 Juni 2007 - 07:07

    Caro:

    Hahahaha... het is nog vroeg... zo vroeg dat ik me even vergiste in mn naam...

  • 29 Juni 2007 - 10:15

    Monique:

    Jaaaaaaaaaaaaaaa Pearl Jam was echt SUPER! Sorry Vero, maar kan er niets anders van maken, Eddie's still rocking in a free world :)

  • 29 Juni 2007 - 14:23

    Margriet:

    Hoi Veronique

    Leuk wat je allemaal meemaakt! Geniet er met volle teugen van en laat je niet kisten door die arrogante kerels daar.
    Groetjes
    Margriet en de bubs

  • 01 Juli 2007 - 21:10

    Tinka:

    Hoi Veronique!
    ik liep even achter met je verhalen, maar ben nu bijgelezen en het woord cultuurshock kwam wel even in me op ;) Succes met de werkzaamheden en heel veel plezier in de nachten van Tokyo!!
    Groetjes uit Buenos Aires

  • 02 Juli 2007 - 07:40

    Eveline:

    Mambooooo!!! Sorry voor de iets late reactie. Ik ben echt blij dat alles zo goed gaat met je! Het ziet er allemaal erg gezellig uit op de foto's. Ben t weekend nog een flinke avond in merleyn geweest, erg gezellig, marlou was in nijmegen ivm verjaardag denise...heb je wel gemist hoor, vond t een beetje raar om er zonder jou te zijn (bedacht me dat ik er ook echt NOOIT kom als jij er niet bij bent/aan t werk bent). Maar dat maken we wel weer goed in de vierdaagse week.

    Ik ben eigenlijk van plan deze week kaartjes voor Lowlands te gaan kopen, hou je op de hoogte.

    Succes met je interviews, fijn dat ze tot nu toe al flink wat opgeleverd hebben!

    Liefs, Eveline.

  • 02 Juli 2007 - 16:14

    Tom:

    dag vero! ff update van waar ik uithang: had dus jetlag en was terug uit NY, maar toen besloten jetlag weg te drinken tijdens 3 dagen ouderwets Erasmussing in Duitsland (en als ik zeg ouderwets, dan bedoel ik überhip natuurlijk)(Erasmussing vertel ik niet op het internet) en uiteindelijk zondag met kater en nog altijd jetlag (slechte combi) in een hostel in Amsterdam geëindigd na een Genesis-concert in de ArenA. snap jij het nog? leg het dan svp ff uit.

    enjoy de hakken, interviews, wc's, stokjes en vis en tot de volgende update!

  • 02 Juli 2007 - 21:26

    Janinka:

    Hey V,
    ik was blijkbaar nog niet aangemeld bij je site, maar ik heb je gevonden ;-) Leuk om je verhalen te lezen, en ben blij om te zien dat je het vertrouwen in je scriptie hebt hervonden (jammer dat je daar helemaal voor naar Tokyo moest, maar toch :-P ) Hier gaat alles zn gangetje, mn uitreiking en feestje waren eeeeeeeeerg leuk, en woensdag ga ik al nr Sevilla!
    Succes nog daar, kijk uit met de stokjes (een kneus zou zich daar nog wel mee kunnen verwonden ;-) ),
    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1144
Totaal aantal bezoekers 62265

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: