Fish are food, no friends!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Fish are food, no friends!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Fish are food, no friends!!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

03 Juli 2007 | Japan, Tokio

Ja ja, er is inmiddels flink wat sushi genuttigd. Af en toe best moeilijk voor mij want ik wil toch graag weten wat ik in mijn mond stop. Maar goed, ik geloof dat ik nemo inmiddels toch al naar binnen heb gewerkt. Soms valt het mee, soms valt het tegen... Het went. Ik probeer gerechten als haai en octopus zoveel mogelijk te vermijden, maar dit lukt helaas niet altijd.

Afgelopen zaterdag werd het verder ook eens tijd de Japanse clubscene te ontdekken. We besloten het maar meteen goed te doen en voor de club te kiezen die volgens de lonely planet te vergelijken was met clubs in Ibiza en LA. Dat hebben we geweten. Lange reistijd en een nog langere rij van minimaal 1000 mensen voor ons. Het leek de Efteling wel. Maar toen we om half 2 `s nachts eindelijk binnen waren bleek alles zeer de moeite waard. Super muziek in 3 verschillende zalen met wel 3000 dansende mensen. En...live entertainment. Marit, deze meisjes hadden de complete cursus paaldansen gevolgd ;) Gedanst tot de zon op kwam en vervolgens konden we terug in ons hotel meteen bij het ontbijt aanschuiven. Croissantjes in plaats van kebab na het stappen smaken ook prima! Zondag liep het ene drankje dat we gingen drinken ook weer enigszins uit de hand. Maandag zat ik dus met een redelijk duf hoofd bij Loyens & Loeff (advocatenkantoor), maar het was weer een erg leuk gesprek. Ondanks dat er goed gefeest wordt zijn we allemaal wel erg serieus met onze onderzoeken bezig. Heb via Philips ook nog zelf een gesprek op de Nederlandse ambassade weten te regelen. Prima!

Verder zijn we vandaag naar een Japanse koekjesfabriek geweest, al is het doel van dit bezoek ons onbekend gebleven. `s Middags heb ik met Carolien en Bas de grootste Boeddha van Japan bekeken in Kamakura, een stadje net buiten Tokyo. Dit beeld vinden kostte wel wat moeite. We hebben een hele hiking trail moeten volgen om hem te ontdekken. In pak dus, want we gingen meteen door na ons bedrijfsbezoek. Het was een bijzondere belevind met aktetas en al door de bush bush. Gelachen is er vanmiddag in ieder geval genoeg. Ook wel lekker even buiten de stad te zijn en ook even wat te zien van de Japanse natuur. Hopelijk krijgen we daar volgende week nog meer van mee als ik met Carolien en Richard een zuidelijk stuk van Japan ga bekijken. Maar zover is het nog niet. Nog even een paar laatste dagen genieten van Japan. Ben er al helemaal aan gewend in m`n eentje de weg te vinden. Wel stoer hoor met MP3 in m`n oren en eigen visitekaartjes op zak ;). Al kan ik die kaartjes zelf niet eens lezen omdat ze in het Japans zijn :s Maar het gaat natuurlijk om het idee!

Ok, that was it for now. Tot snel!

Kus

  • 03 Juli 2007 - 14:37

    Carolien:

    Toch fijn dat ik ook nog in het verhaal voorkom :) Hoe is het met je buik trouwens?? Geen nieuws, goed nieuws? Ik hoop het voor je!!

  • 03 Juli 2007 - 18:13

    Tom:

    en als je in BAS alle letters veranderd heb je TOM dus ik ben ook blij in het verhaal voor te komen :) :)

  • 04 Juli 2007 - 08:45

    Nynke:

    Oeoeoe, probeer de jellyfish eens. Het is even wennen en je moet er niet bij nadenken, maar het is best goeie hap!! Dead serious!! Ik ga me eens aankleden en de trap schuren, woehoe!! Take care en geniet nog even lekker van het Japanse!

  • 04 Juli 2007 - 13:17

    VERONIQUE:

    EEN PAAR NIEUWE PICS!

  • 06 Juli 2007 - 17:43

    Maarten:

    De Japanse vechtvis al eens geprobeerd? Heb je die stokjes opeens voor iets heel anders nodig..

  • 07 Juli 2007 - 16:26

    Marga Van Lammeren:

    erg leuk om te lezen how jullie het maken.en vooral om ook even wat foto''s te zien van Bastiaan groetjes van marga van lammeren-vera Bas zijn moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 62264

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: