Costa Rrrrrrica!! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Costa Rrrrrrica!! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Costa Rrrrrrica!!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

17 Maart 2008 | Costa Rica, Monteverde

Hallo lieve mensen,

wat ik als eerste kwijt moet over het eerste deel van mijn reis is dat Costa Rica echt ENORM mooi is. Als je van groen houdt dan is dit echt ´the place to be´. Ik heb in de korte tijd dat ik weg ben al heel wat gezien en gedaan. Costa Rica blijkt vooral bekend te staan om de extreme activiteiten. Ik heb inmiddels dan ook al een paar keer gedacht ´dit is echt het engste wat ik ooit gedaan heb´. Het begon met een middagje abseilen van een aantal watervallen in het regenwoud. Twee van deze watervallen waren 60m en 80m hoog. En daar bungel je dan aan een touwtje in het water. Vooral NIET naar beneden kijken is mijn tip :s Maar uiteindelijk was het wel een super ervaring!!

Een volgend behoorlijk angstaanjagend moment was tijdens een van de hikes in de jungle. Al na een halve minuut stond ik oog in oog met een vogelspin. De rest van de groep was inmiddels op de hoogte van mijn spinnenfobie en wachtte dan ook vol verwachting op mijn reactie. Maarrr... ik ben sterk gebleven, blijven staan en niet geschreeuwd. Heb zelfs een foto weten te maken. Met zeer slappe knieen, maar toch.
Vooral de nachthike was echt super. Als het donker wordt is het jungle-geluid echt oorverdovend. We hebben echt vanalles gezien; verschillende vogelspinnen, een daddy-long legs-spin, een Mexicaans harig stekelvarken zo groot als een poedel die hier in bomen leven, knuffelende planten, enorme kikkers en kevers met grote lichtgevende hoofden (daar kunnen vuurvliegjes nog een puntje aan zuigen).

Vandaag heb ik mijn allerengste avontuur beleefd. Eerst hebben we met verschillende kabelbanen de jungle doorkruist. Sommige waren wel 750m lang en 100m boven de grond. Je vloog dus over de jungle heen. Geniaal. Verder de Tarzan-swing gedaan. Vreselijk!!! Van een platform op 60m wordt je aan een touw naar beneden geduwd. Een soort bunjee-schommel dus. Heb behoorlijk wat moed moeten verzameld maar ben uiteindelijk natuurlijk wel gesprongen. Doe het NOOIT meer!!

Verder een aantal nachten aan de voet van een nog werkende vulkaan doorgebracht. ´s Nachts zie je de lavastromen over de berg lopen want er is om de 8 min een eruptie.

Goed, zijn jullie al jaloers!? ;) Kom absoluut deze kant op, maar wacht niet te lang want het land is behoorlijk aan het veramerikaniseren. Het eerste wat je ziet als je de jungle uit rijdt is een Burger King. Jammer. Maar voor de rest is het perfect. Zon, leuke inwoners (Tico´s) en UB40 en Bob Marley muziek op elke straathoek.

Morgen wordt het tijd voor een nieuw land. Nicaragua. Ben benieuwd. U hoort van mij!!!

xx Veronique (nou ja, eigenlijk is het weer Bero)

  • 17 Maart 2008 - 00:44

    Maarten:

    Godsamme, wil ik je bellen voor een bak koffie, zit je weer eens aan de andere kant van de wereld. Klinkt wel weer erg tof wat je allemaal meemaakt. Kun je trouwens zo'n vogelspin meesmokkelen deze kant op? Kan ik wel gebruiken bij een client van me.. Heel veel plezier en tot snel!

    x Maarten

  • 17 Maart 2008 - 06:11

    Martijn:

    Ken Costa Rica eigenlijk alleen van de reclames van Teak Invest, waarin je hoopvolle middenstanders die hun geld uit een oude sok erin hebben geinvesteerd door een net geplant stukje bos ziet bangeren. Maar zoals jij 't beschrijft klinkt het net iets spannender:)

    Groet Martijn

  • 17 Maart 2008 - 07:05

    (nog Altijd) Tom:

    nou Parijs was ook super hoor ;) :)
    verhalen klinken geweldig: ik zoek nog een triplocatie voor mn meivakantie: aanrader dus?

  • 17 Maart 2008 - 08:31

    Roderik:

    Hahaha heerlijk avonturenmonster ben je toch!! Houd ons op de hoogte van je verhalen en pas goed op jezelf!!
    xxxx

    Roderik

  • 17 Maart 2008 - 10:03

    Carolien:

    Grenzen zijn er om overschreden te worden, toch?? Ik wist niet dat je trip zo heftig zou worden, maar zo heb je weer iets om aan je kleinkinderen te vertellen als je 88 bent, haha.

  • 17 Maart 2008 - 12:43

    Eveline:

    Wat een avontuur!!
    Volgens mij ben je je goed aan het houden aan mijn recept voor deze vakantie...genieten doe je in ieder geval met volle teugen als ik het zo lees..en ontspannen lukt ook wel zolang je niet in de lucht hangt/bungee jumpt/enge spinnen tegenkomt.

    Ga vooral zo door ;-).
    Ben benieuwd wat Nicaragua gaat brengen!!

    X E


  • 17 Maart 2008 - 13:58

    Sanne:

    Heeey meis, raar idee dat je nu in Costa Rica bent, das een stuk dichterbij dan Nijmegen ;-). Klinkt allemaal erg leuk en spannend! Geniet er volop van en kijk uit naar je volgende avontuur!
    Saludos van Ecuador, Sanne

  • 17 Maart 2008 - 18:08

    Nynke:

    Hey Nique!! Dat wist ik dus weer niet, he, dat je allemaal die halsbrekende kuren ging zitten uithalen. Where can I sign up????! ;) Enjoy!!

    xx Nyn

    P.S. Heb gisteren toch de kamer aller kamers gezien (hoezo zelfstandig wonen...) en nu maar hopen dat ze een ADHD'tje in huis willen hebben. Cheerio grrrl, take care!!

  • 18 Maart 2008 - 21:40

    Desiree:

    Hola chica,
    Zo te lezen is het allemaal bueno daar! Ik wil ook weer weg!! Wordt helemaal jaloers van je verhaal... Gelukkig heb ik nog 3 weekjes in het vooruitzicht en je tekst spoort me aan om weer naar Midden-amerika te gaan. Het vogelspinverhaal komt me bekend voor, haha. Ik durfde geen foto te maken, dat heeft Joost toen maar gedaan. Nou, geniet van Nicaragua, Honduras en Guatemala!!!
    Tchau tchau, Desiree

  • 19 Maart 2008 - 09:56

    Frans:

    stink jaloers

  • 19 Maart 2008 - 15:16

    Lieke:

    Wow klinkt goed!! Misschien toch een snelle carrière-switch en beginnen bij een reisbureau...? ;-)

    Ben nu al benieuwd naar je volgende avonturen in Nicaragua! Altijd al een stille-droom-vakantieland van mij geweest....
    x Lieke

  • 20 Maart 2008 - 23:17

    Carolien:

    Jij boef, jij wíst wel dat je allemaal semi-suicides ging doen, maar je hebt ons gewoon niks verteld om het allemaal niet nóg erger te maken... Jaahhh... Ontken het maar niet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 62273

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: