Nicaragua; Wouw en AU! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Nicaragua; Wouw en AU! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Nicaragua; Wouw en AU!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

21 Maart 2008 | Nicaragua, Granada

Hola!!

Zijn we weer. Helaas zit ik vandaag een beetje verplicht achter de computer. Niet schrikken, maar heb zojuist een ziekenhuis in Nicaragua van binnen mogen aanschouwen. Ik leef nog, niks aan het handje, mag alleen even niet lopen. Kreeg gisteravond last van mijn enkel en uiteindelijk zwol hij op als een tennisbal. Geen idee waarom. We hebben gisteren wel een stukje vulkaan beklommen wat dus best wel wat vraagt van je enkels, maar ik heb niet gemerkt dat ik toen iets verzwikt heb. Ook lijkt het geen allergische reactie op een beet van een insect. In het ziekenhuis hadden ze ook geen idee. Nu dus maar rusthouden en pijnstillers slikken. Maar zo lang ik niet loop heb ik ook geen pijn. Hopelijk is morgen alles weer ok. Het ziekenhuis was trouwens alles wat je verwacht van een ziekenhuis in Nicaragua; super vies en armoedig. Gelukkig geen naalden nodig gehad! Maar goed, back to de reis.

Ik ben inmiddels 5 dagen in Nicaragua en het is weer heel anders dan Costa Rica. Als je van luxe houdt is dit land zeker minder geschikt, maar je krijgt er bijzondere ervaringen voor terug. De eerste 3 dagen in Nicaragua heb ik doorgebracht op een eiland bestaande uit 2 vulkanen. Een soort paradijsje met een prachtig strand en veel zon. Prima om lekker te relaxen na de avonturen in Costa Rica. Het 'hotel' was zo basic als maar kan. Geen warm water en de mieren en hagedissen rennen door je kamer. Wel zo gezellig ;) Naast luieren op het strand ben ik een avondje gaan paardrijden bij zonsondergang. Hoe idyllisch wil je het hebben?!

Vervolgens een ´interessante´ reis gemaakt van het eiland naar de stad Granada....voornamelijk per ´chickenbus´. Dit vervoersmiddel verdient toch echt nadere uitleg. Het principe is simpel; hoe prop je 200 mensen in een bus waar eigenlijk slechts plaats is voor 50 mensen. Moet zeggen dat ik de lokale bevolking meteen ´erg goed heb leren kennen´. Ik bevond mezelf ingeklemd tussen 2 latina´s die ietwat aan de bredere kant waren (understatement!) en 2 zwetende mannen die een enorm ranzige substantie naar binnen slurpten. Een zitplaats kun je vergeten tijdens dergelijke reizen.

Granada is verder een leuke maar rustige stad. Veel backpackers, maar ook veel bedelaars. Blijft een vreemde combinatie; mensen die enorm veel geld uitgeven aan tickets en mensen die niks hebben.
Gisteren dus weer een vulkaan-hike gedaan (mocht het nog niet duidelijk zijn, ik volg de volcano trail door Midden-Amerika). We hebben werkende kraters bezocht waar dus voortdurend stoom uitkomt. Heel erg gaaf als gaf de laatste krater wat problemen. Er kwam veel gas vrij waardoor we gasmaskers moesten dragen, maar die waren helaas van Niceraguaanse (zeg je dit zo?) kwaliteit; ze werkten niet. Na wat ademhalingsproblemen dus maar snel weer naar beneden gegaan. Verder nog een paar grotten bezocht vol met vleermuizen (de Batcave ;) )en mijn ´favoriete insecten´.

Morgen gaat de reis verder naar Honduras. Het wordt een hele tocht met een overnachting in de hoofdstad en daarna nog een dag reizen. Maar ik zie erg uit naar de eindbestemming; een tropisch eiland. ik zal het daar maar eens rustig aan gaan doen zodat ik ook een beetje relaxt kan terug keren naar Nederland. Nog een week te gaan. En ja, ik beloof dat ik goed op mezelf ga passen :)

Bye bye
xx

  • 21 Maart 2008 - 19:02

    Janinka:

    Hey Bero,
    Ik dacht laat ik maar eens op je site kijken en ja hoor, meteen een boel avonturen te lezen! Vooral die 'gezellige', behaarde, 8-potige vriendjes klinken érg aantrekkelijk :-O
    Wij hebben hier ook veelbewogen week, vandaag heeft het gesneeuwd! Wie weet wordt t een witte Pasen, weer ns wat anders he!
    Geniet nog van al het moois daar en ik hoop dat je snel weer normaal kunt lopen!
    Un beso,
    Ganinka

  • 22 Maart 2008 - 15:57

    Tom:

    ha vero, ga je nu eindelijk eens stoppen met rondrennen! haha, je wordt nu gewoon gedwongen vakantie te nemen zoals de rest van de planeet: tsjillen met die hap!

  • 24 Maart 2008 - 17:26

    Nadine:

    :o oei... wel vervelend voor je enkel.!

    Nog bedankt voor de kleren:D
    xxx Nadine

  • 24 Maart 2008 - 17:27

    Nadine:

    Oei... foutje geschreven..

    wel vervelend van je enkel!:D

  • 25 Maart 2008 - 09:13

    Eveline:

    Ow veroniekske! Hoop dat alles weer goed is inmiddels. Pasen is weer voorbij, wat een duf feest is dat toch eigenlijk altijd...snap volkomen dat je t niet erg vond om dat te missen. We hebben inderdaad sneeuw gehad gisteren en eergisteren, bleef niet echt liggen maar toch apart. Wat gaat de tijd ook weer snel! Nog maar een paar daagjes en dan vlieg je weer terug naar hier. Geniet nog van je laatste dagen en ik spreek je heel snel!!

    Liefs X E

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2344
Totaal aantal bezoekers 62273

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: