Honduras en Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu Honduras en Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Veronique Stevens - WaarBenJij.nu

Honduras en Guatemala

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

29 Maart 2008 | Guatemala, Antigua

Een laatste verslagje van mijn trip door Centraal-Amerika...
We zijn inmiddels ruim een week, twee landen en héél véél vlieguren verder. Ik ben inmiddels weer thuis in Nijmegen mét een behoorlijke jetlag, maar zonder bagage...balen! Mijn tas zweeft ergens rond in Guatemala-city, Mexico-city of Madrid. Geen idee nog. Nog maar even heel hard duimen dat het goed komt.

De laatste week van mijn reis was enorm intensief. We hebben zowel een aantal plaatsten in Honduras als in Guatemala bezocht. In totaal zo'n 50 uur onderweg geweest met bussen en boten. Wel weer erg veel gezien dus.
De eerstevolgende stop na Granada in Nicaragua was de hoofdstad van Honduras, (Iemand die het weet?? Roept u maar!!) Tegucigalpa dus. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. Deze stad mag dus worden overgeslagen tijdens een reis door Midden-Amerika. De binnenstad bleek voornamelijk uit Amerikaanse fastfood-restaurants te bestaan en voor elke deur staan kereltjes met flinke geweren. Overdag is de stad nog wel redelijk veilig maar 's avonds is het niet echt een optie meer om je op straat te wagen. Dat werd dus een avondje vroeg naar bed. Tegucigalpa was dan ook slechts een tussenstop om te slapen gedurende de lange reis naar de Bay Islands. De natuur in Honduras was weer schitternd. Veel groen, bergen, tropisch regenwoud....super. Het is een kwestie van de Burger King-reclameborden negeren.

Utila was één van de bestemmingen in Honduras; een Caribisch eiland. Ik heb er genoten van de zon, het witte strand mét palmbomen en heerlijke pina colada's (nog 10x beter dan bij Sterre Eef! ;)). Jammer van de hordes Amerikanen die het eiland bevolken (te hard hun best gedaan op een nonchalant kapsel, nonchalante kleding en een nonchalante houding. Een soort 40+ surf dudes :s Getting the picture?). Utila is vanwege het aanwezige koraalrif een super plek om te snorkelen wat ik dan ook met veel enthousiasme gedaan heb. Zeker één van de hoogtepunten van mijn reis!!

Vervolgens doorgereisd naar Copan waar we de Maya-ruines hebben bezocht. De volgende en laatste stop was Antigua in Guatemala. Hoewel ik relatief weinig van Guatemala heb gezien maakte datgene wat ik wel heb gezien zeker indruk. Weer een super mooi land. Antigua is een erg leuke stad, hoewel erg toeristisch en blijkbaar niet helemaal representatief voor de rest van het land. Maar echt een absolute aanrader.

Nou dat was em weer. Mocht het nog niet duidelijk zijn, Midden-Amerika is the place to be voor schitterende natuur, spannende activiteiten, mooi weer, heerlijk eten en het ontmoeten van ontzettend aardige mensen. Ja ja, ik heb mijn Spaans nog behoorlijk kunnen oefenen, al kan ik niet spreken van enige diepgang tijdens deze gesprekken. Maar ach, met vriendelijk knikken en si si, bleek ik ook een heel eind te kunnen bluffen ;)

Tot de volgende reis!!!! Nu eerst maar eens wat centjes gaan verdienen denk ik zo........ Hopelijk tot snel in mijn nieuwe woonplaats Amsterdam!

xx Veronique/Bero/Beronica (wat jullie het beste uitkomt)

  • 30 Maart 2008 - 13:25

    Tom:

    ha die vero (komt mij het beste uit). alweer terug, joh?! tajm flajs wen joer hevving fun! hey, volgende plan: wat minder ver, maar niet minder extreem en stoer: rock werchter heeft een zwaar relaxed programma: check je mail!

  • 06 April 2008 - 10:32

    Marit:

    Wat moohooi is t daar! Veel succes met verhuizen dit weekend naar Amsterdam. Kom zeker een x langs, zit volgende week waarschijnlijk weer ergens in die buurt. xmarit

  • 18 November 2008 - 14:42

    Tom:

    hey vero, waarom zie ik alleen je guatemala-tekst en geen nieuws uit thailand?? was da voor iets raars??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 62264

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 07 Augustus 2014

De grote Azië reis!!

14 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Maarten en Veronique going Burmese style!

06 December 2011 - 29 December 2011

Let's go Carribean! Panamaaaaa

15 Januari 2011 - 13 Februari 2011

Discovering Sri Lanka...

14 Februari 2010 - 14 Maart 2010

To the Philippines...and back...!

05 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Me, myself and my backpack

Landen bezocht: